POLÍTICA DE PRIVACIDADE

Política de Hospedagem

Reserva e confirmação

1. As reservas poderão ser realizadas online, diretamente no site do Hotel Pousada Pinheiros do Caracol (www.pousadapinheirosdocaracol.com.br), nos sites dos parceiros ou pelo contato telefônico e via WhatsApp de Reservas.

  1. O cliente, ao realizar uma reserva no Hotel, independente dos canais (internet ou telefone), aceita e concorda com estas Políticas Gerais que estabelecem os termos da prestação de serviço do Hotel, desde a reserva até a hospedagem, como também define as normas recíprocas.
  2. A reserva do cliente realizada online está sujeita à confirmação por e-mail, que conterá um resumo dos serviços disponíveis, endereço do Hotel, data da reserva, nome do hóspede e a reprodução dos termos da presente política. No caso de reservas realizadas por telefone ou WhatsApp, o hóspede deverá requerer por e-mail, caso queira, o envio da confirmação da reserva.
  3. Para solicitar uma reserva, o cliente deverá fornecer os dados do cartão de crédito ou realizar o pagamento de uma diária, através de depósito bancário, ficando o cliente ciente, desde já, das regras de cancelamento de reserva e de não comparecimento (no show) do Hotel.
  4. No caso de solicitação de reserva realizada através de depósito bancário, o cliente deverá enviar o comprovante de pagamento ao Hotel no prazo de 48h, sob pena de não confirmação da reserva. Esta forma de pagamento só será admitida se o prazo entre o dia da solicitação da reserva e o dia do check-in não for inferior a 72 horas.

Diárias

6. As diárias iniciam-se às 13h e encerram-se às 12h.

  1. O cliente está ciente que deverá desocupar o apartamento antes das 12h no último dia da estadia. O não cumprimento desta regra resultará na cobrança de uma diária adicional.

Check-in e Pagamento

8. O hóspede deverá se apresentar na recepção do Hotel e registrar sua entrada (check-in). Devido às exigências da Portaria 177 de 13 de setembro de 2011 do MTur, para efetuar o check-in, é necessário que o hóspede preencha a Ficha Nacional de Registro de Hóspedes (FNRH) com os seguintes dados: nome completo, CPF (passaporte no caso de estrangeiros), documento de identidade, endereço completo, telefone com DDD e e-mail.

  1. O Hotel não permite a entrada antecipada do hóspede. Pede-se, por gentileza, que o hóspede informe o horário previsto de chegada ao Hotel, em campo específico no site, ou comunique ao recepcionista na recepção;
  2. O pagamento das diárias reservadas deverá ocorrer obrigatoriamente no momento do check-in.
  3. O Hotel admite pagamento das diárias e despesas por meio de moeda em espécie, cartão débito e cartão de crédito das bandeiras Visa e Mastercard de titularidade do próprio hóspede.
  4. Não serão aceitos pagamentos por meio de cartão de crédito com titularidade em nome de outra pessoa que não seja o próprio hóspede.
  5. Por ocasião da saída (check-out) do hóspede, serão cobrados valores excedentes pelo consumo de produtos durante a estadia no Hotel.

Hóspedes menores de 18 anos

14. Caso o(s) menor(es) de 18 anos esteja(m) acompanhado(s) apenas de seu responsável, que não os pais, será necessário apresentar, no momento do check-in, o documento de autorização da hospedagem do menor feito por escrito e assinado pelos pais, com firma reconhecida em cartório.

  1. Será exigido de todos os menores de 18 (dezoito) anos, no momento do check-in, documento com foto que comprove sua identidade e filiação, ainda que acompanhados de seus pais.
  2. Em observância ao Estatuto da Criança e do Adolescente não é autorizada a hospedagem de menores de 18 anos desacompanhados dos pais ou responsável.

Cancelamento de reserva e não comparecimento do hóspede (no show)

17. Havendo necessidade de cancelamento ou alteração da data da reserva, o hóspede deverá comunicar o Hotel, por escrito. No prazo de até 24 horas os funcionários do Hotel responderão a solicitação do cliente. Não serão aceitos pedidos de cancelamento ou de alteração realizados por telefone.

  1. No caso de reservas realizadas pelos sites parceiros, as solicitações de cancelamento ou de alteração de data da reserva deverão ser feitas diretamente no site responsável pela reserva, observando os procedimentos específicos e, se for o caso de alteração de data, a disponibilidade de apartamentos.
  2. O cancelamento da reserva poderá ser feito pelo cliente em até 7 dias (sete dias) antes da data inicial da reserva, sem qualquer ônus para o cliente.
  3. O cancelamento realizado pelo hóspede após o prazo de 7 dias (sete dias), antes da data inicial da reserva, ficará sujeito ao pagamento correspondente a uma diária, que será debitada do titular do cartão de crédito indicado pelo hóspede no momento da reserva.
  4. Será devido o pagamento de multa correspondente a uma diária pelo não comparecimento (no show) do hóspede no dia inicial da reserva. O valor da multa pelo não comparecimento (no show) será debitado do titular do cartão de crédito indicado pelo cliente no momento da reserva.
  5. Configura-se não comparecimento (no show), para o fim de incidência da multa e de cancelamento da reserva, quando o cliente não realizar o check-in (dar entrada) no Hotel até às 23h59min do dia inicial da reserva.
  6. A reserva será automaticamente cancelada se o hóspede não comparecer até às 19h e não comunicar ao Hotel que chegará após este horário.

Cancelamento da reserva Online: O planejamento com antecedência é fundamental para realizar uma viagem bem-sucedida e evitar gastos desnecessários, pois permite cotar o valor da diária nos hotéis da região. Diante da busca para encontrar um hotel bom, com preço acessível e bem localizado, passamos muitas horas pesquisando preços na internet. Ao encontrar o hotel desejado e contratar o serviço de hospedagem com aquela condição ideal, você está assumindo um compromisso ao proceder à efetivação da reserva através do pagamento antecipado. Ao desistir da reserva, receberá de volta seu dinheiro de maneira integral. É o chamado direito de arrependimento, assegurado pelo Código de Defesa do Consumidor (Lei n. 8.078/90), no artigo 49.O Código Brasileiro de Defesa do Consumidor (CDC) é o ordenamento jurídico brasileiro, que visa disciplinar as relações e as responsabilidades entre o prestador de serviços e o consumidor. Segundo informações obtidas junto a Assessoria de Imprensa do PROCON-SP, o artigo 49 do Código de Defesa do Consumidor (Lei 8.078/90) prevê que, no caso de contratações feitas fora do estabelecimento comercial, o consumidor pode pedir o cancelamento do serviço dentro do prazo de sete dias. A empresa deve devolver os valores pagos integralmente. Esse prazo vale somente para contratações feitas fora do estabelecimento comercial.

Online booking cancellation: Planning in advance is essential to make a successful trip and avoid unnecessary expenses, as it allows you to quote the daily rate at hotels in the region. Faced with the search to find a good, affordable and well-located hotel, we spent many hours researching prices on the internet. When you find the desired hotel and hire the accommodation service with that ideal condition, you are making a commitment to proceed with the reservation through the advance payment. When you cancel your reservation, you will receive your money back in full. It is the so-called right of repentance, guaranteed by the Consumer Protection Code (Law No. 8,078 / 90), in article 49. The Brazilian Consumer Protection Code (CDC) is the Brazilian legal system, which aims to discipline relations and responsibilities between the service provider and the consumer. According to information obtained from the PROCON-SP Press Office, Article 49 of the Consumer Protection Code (Law 8,078 / 90) provides that, in the case of contracts made outside the commercial establishment, the consumer may request the cancellation of the service within within seven days. The company must return the amounts paid in full. This deadline applies only to contracts made outside the commercial establishment.

Cancelamento reservas no balcão:  Contratações feitas no balcão (ou na agência de turismo), os cancelamentos feitos a pedido do consumidor, devem ser comunicados por escrito, com a maior antecedência possível mínimo de sete dias, a agência ou o consumidor tentar negociar com o hotel (ou agência) uma alternativa para a questão: a substituição por outro participante, nas mesmas condições; a participação em programas futuros ou qualquer outro tipo de entendimento que satisfaça as partes.

Canceling reservations at the counter: Hiring’s made at the counter (or at the travel agency), cancellations made at the consumer’s request, must be communicated in writing, with the minimum possible advance of seven days, the agency or the consumer tries to negotiate with the hotel (or agency) an alternative to the question: replacement by another participant, under the same conditions; participation in future programs or any other type of understanding that satisfies the parties.

Modificação da reserva

24. A alteração de datas na reserva ficará condicionada à disponibilidade de apartamento. A solicitação deve ser feita no prazo de 48 horas antes do dia inicial da reserva, do contrário ensejará o pagamento de multa equivalente a uma diária, a ser debitada no titular do cartão de crédito indicado no ato da reserva.

  1. A alteração na modalidade do apartamento (single, duplo e triplo) ficará sujeita à disponibilidade e ao pagamento de eventual diferença no valor do apartamento. As solicitações devem observar os prazos estabelecidos na regra acima.
  2. Em caso de interrupção da estadia, o hóspede deverá comunicar ao site parceiro sua solicitação que lhe informará as formas de reembolso. Caso o hóspede tenha feito a reserva diretamente com o Hotel, este deverá comparecer a Recepção e solicitar a interrupção da estadia, sendo o reembolso realizado de acordo com as regras estabelecidas nos itens 17 e 18.

Reserva garantida

27. O hóspede poderá garantir a reserva, sem risco de cancelamento, através do pagamento antecipado da totalidade dos valores através de depósito bancário. Neste caso, não será devido o reembolso das diárias não usufruídas pelo hóspede, nem tampouco gerará crédito passível de compensação com outras despesas efetuadas no Hotel.

  1. A reserva garantida será confirmada após o envio do comprovante de depósito devidamente identificado pelo hóspede.
  2. Aplicar-se-á à reserva garantida as mesmas regras do cancelamento de reserva, estabelecidas nos itens 17 e 18.

Serviços e valores

30. Os preços dos apartamentos são determinados pelo período de utilização, pela data e pelo número de ocupantes.

  1. As crianças hospedadas com os pais com até 06 (seis) anos de idade estão isentas do pagamento de diárias.
  2. No preço das diárias está incluído a hospedagem, os serviços de limpeza diária dos apartamentos, serviços de recepção, café da manhã e estacionamento.
  3. Os preços dos serviços não incluídos na diária, tais como lavanderia, telefonia, serviços de quarto, entre outros, ficarão disponíveis de forma impressa no apartamento e na recepção para consulta. No site do Hotel estão discriminados todos os serviços e produtos que o Hotel oferece.
  4. A diária do apartamento single é destinada a um único hóspede e o Hotel não oferece cama extra para esta modalidade de apartamento.

Privacidade e Cessão dos direitos de imagem

35. Todos os hóspedes e seus convidados, neste ato, cedem todos os direitos de imagem ao Hotel, decorrentes da captura de imagem pelo sistema interno de segurança durante a hospedagem. Estas imagens não serão cedidas a terceiros, exceto por determinação de autoridades policiais ou por ordem judicial.

  1. O hóspede aceita e concorda em utilizar o apartamento dentro das boas normas e costumes. Todo comportamento contrário aos bons costumes e à ordem pública fará com que os funcionários do Hotel peçam ao hóspede para retirar-se do estabelecimento sem direito a qualquer indenização ou reembolso.

Segurança do hóspede

37. Para a segurança física dos hóspedes o Hotel dispõe de circuito interno de TV, com monitoramento dos corredores, recepção, sala de estar e demais ambientes públicos.

  1. Respeitando a privacidade dos demais hóspedes e a segurança do Hotel, a entrada de visitantes e de convidados só será permitida com a devida autorização e registro na Recepção, desde que respeitado o limite de ocupação do apartamento.

Responsabilidades

39. O hóspede é o único responsável por sua escolha de serviços e sua respectiva adequação às suas necessidades e o Hotel não será responsável neste aspecto.

  1. Toda reserva ou pagamento ilegal, ineficaz, incompleto ou fraudulento, por motivos imputáveis ao hóspede, resultará em anulação da reserva à custa do cliente, sem prejuízo de qualquer ação judicial cabível.
  2. As fotografias apresentadas no site são meramente ilustrativas. Apesar das fotografias reproduzidas fornecerem uma visão mais exata possível das instalações, pode ocorrer variações nos serviços de hospedagem disponíveis, principalmente em razão de mudanças de mobiliário ou reformas. O hóspede não tem direito a reclamações a esse respeito.

42.A Pousada não se responsabiliza pelo não cumprimento ou cumprimento inadequado da reserva nos casos de força maior, ações de terceiros, ações do cliente ou de seus parceiros, como indisponibilidade da rede de Internet, inacessibilidade do site, intrusão externa, vírus de computador, ou nos casos de pagamento prévio não autorizado pelo banco do pagante.

  1. A Pousada não é responsável junto ao cliente em caso de não execução de suas obrigações decorrente de um evento de força maior. São considerados como força maior ou caso fortuito aqueles geralmente reconhecidos pela legislação brasileira.

Policies and Regulations

Reservation and confirmation

1. Booking could be done online directly on Hotel Pousada Pinheiros do Caracol website  (www.pousadapinheirosdocaracol.com.br), partners website or through telephone and/or WhatsApp.

  1. By making a reservation for the Hotel (regardless of whether by phone or internet), the guests accept and agree to the General Policies, which establish the terms of the Hotel’s service from the booking until accommodation, as well as the definition of reciprocal rules.
  2. The online booking is subject to confirmation by email, which will contain a summary of the services available, Hotel address, reservation date, guest’s name and the copy of the terms of this policy. In case the booking is done by telephone or WhatsApp, the guest should request the booking confirmation by email.
  3. To request a reservation the guest must inform credit card information or pay a daily, through an online bank deposit. The guest should be aware of Hotel cancellation and no show rules.
  4. In the case of a booking made through bank transfer, the customer must send the payment receipt to the Hotel within 48 hours, under penalty of non-confirmation of the reservation. This type of payment will only be accepted if the period between the day of booking and the day of check-in is not less than 72 hours.

Hotel Accommodation

6. Daily room rates start at 1 pm and end at 12 pm.

  1. Guests should leave the room on the last day of the reservation before 12am. Failure to comply with this rule will result in an additional daily charge.

Check-in and Payment

8. The guest must present at the reception of the Hotel and check in. Due to the requirements of Ordinance 177 of September 13, 2011 of the MTur (Brazilian Ministry of Tourism),it is necessary that the guests fill the National Guest Registration Form (FNRH) with the following information: full name, social security number (passport for foreigners), identity document, address, telephone number with area code and email.

  1. The Hotel does not allow the guest’s anticipated entry. Kindly ask the guest to inform the estimated time of arrival at the Hotel, in a specific field on the website or inform the reception.

10.The payment must be done at the check-in.

  1. The expenses and daily rates could be paid with cash or credit card Visa and Mastercard owned by the guest.
  2. The hotel will not accept a credit card with other person’s ownership than the guest himself.
  3. At the guests check-out, excess amounts consumed during the stay at the Hotel will be charged.

Guest under 18s

14. In case the guest is under the age of 18 (eighteen) and they are accompanied only by a legal guardian other than the parents, it will be necessary during check in to present a document with notarized signature of the parents, authorizing the hosting of the minor.

  1. For all minors under 18 years it will be required, at the time of check-in, to present a photo ID that proves their identity and affiliation, even if accompanied by their parents .
  2. In compliance with the Child and Adolescent Statute, it is not authorized to host any guest under the age of 18 without their parents or legal guardian.

Reservation cancellation and no show

17. If it is necessary to cancel or change reservation dates, the guest must write and inform the Hotel. Within 24 hours, the Hotel staff will respond to the client ‘s request. We will not accept any cancellation requests or changes by phone.

  1. In case of booking made through partner websites, requests for cancellation or change date for booking should be done directly on the website responsible for the booking, noting the specific procedures and, if applicable, the availability of apartments.
  2. The booking cancellation can be done by the guest free of charge up to 7 days (seven days) before the initial booking date.
  3. If the guest cancels the reservation between above mentioned 7 days prior to and before the initial reservation date, they will be subject to payment of one night, which will be debited from the credit card indicated by the guest at the time of booking.

21.The hotel will charge a fine corresponding to a daily fee for the guest’s no show on the check-in date. The fine for the no show will be debited from the credit card holder indicated by the customer at the time of booking .

  1. No show happens when a guest unexplainably fails to attend check-in at the Hotel until 11:59 pm on the check-in date. In this case, there will be a fine and the booking will be cancelled.
  2. The reservation will be automatically cancelled if the guest won’t be able to arrive until 7pm and does not inform the Hotel that he will arrive later this time.

Online booking cancellation: Planning in advance is essential to make a successful trip and avoid unnecessary expenses, as it allows you to find daily rates for hotels in the region. To find a good, affordable and well-located hotel, we spent many hours researching prices on the internet. When you find the desired hotel and book the accommodation service with that ideal condition, you are making a commitment  when you proceed with advance payment. When you cancel your reservation, you will receive your money back in full. It is the so-called right of repentance, guaranteed by the Consumer Protection Code (Law No. 8,078 / 90), in article 49. The Brazilian Consumer Protection Code (CDC) is the Brazilian legal system, which aims to discipline relations and responsibilities between the service provider and the consumer. According to information obtained from the PROCON-SP Press Office, Article 49 of the Consumer Protection Code (Law 8,078 / 90) provides that, in the case of contracts made outside the commercial establishment, the consumer may request the cancellation of the service within seven days. The company must return the amounts paid in full. This deadline applies only to contracts made outside the commercial establishment.

Canceling reservations at the counter: For contracts made at the counter (or at the travel agency), cancellations made at the consumer’s request, must be communicated in written form, with the minimum possible advance of seven days. The agency or the consumer tries to negotiate with the hotel (or agency) an alternative to the question: replacement by another participant  under the same conditions; participation in future programs or any other type of understanding that satisfies the parties.

Change booking

24. Changing dates within booking will depend on room availability. The request should be made within 48 hours prior to the first day of reservation date, otherwise will be charged a fine of a daily fee and will be debit in the credit card mentioned in the reservation.

  1. Changing the room type (single, double and triple) will be subject to availability and payment of any difference in room value. The request should respect the deadlines established in the rule above
  2. In case of interruption of the stay, the guest must inform the partner website about it then will be informed about refund procedures. If the guest has made the reservation directly with the Hotel must attend the reception and request the interruption of the stay, the refund will be done accordingly with the rules established in the items 17 and 18.

Guarantee booking

27. The guest will be able to guarantee the reservation, without risk of cancellation, through the advance payment made by bank transfer .In this case,  will not be able any reimbursement of daily rates not used by the guest , nor will it generate credit that can be offset against other expenses incurred at the Hotel.

  1. The guaranteed reservation will be confirmed after sending proof of deposit duly identified by the guest.
  2. The same rules for the cancellation of the reservation established in items 17 and 18 will apply to the guaranteed reservation.

Services and rates

30. Room prices are defined by the period of use, the date and the number of occupant.

  1. Minors staying with parents up to 06 (six) years of age are exempt from the daily ‘s rate.
  2. The daily rate includes accommodation, daily cleaning services for apartments, reception services, breakfast and parking.
  3. Services not included in the daily rate, such as laundry, telephone, room services, among others, will be available in printed form in the apartment and at the reception for consultation You can find all services and products offered by the hotel on the website.
  4. The single room rate is for a single guest and the Hotel does not offer an extra bed for this type of apartment..

Privacy and image rights

35. By booking ,all guests and visitors are aware that the hotel holds all image rights , resulting from the image capture by the internal security system during the stay. These images will not be transferred to third parties, except as determined by police authorities or by court order.

  1. The guest accepts and agrees to use the apartment within good standards and customs.Any behavior contrary to good customs and public order will cause the Hotel staff to ask the guest to leave the establishment without the right to any compensation or refund.

Guest security

37. For the guests physical security, the Hotel has an internal TV circuit, monitoring the corridors, reception, living room and other public areas.

  1. Respecting the privacy of other guests and the security of the Hotel, the entry of visitors and guests will only be allowed with the proper authorization and registration at the Reception, as long as respect the limits of apartment occupancy.

Responsibilities

39. The guest is solely responsible for his service’s choice and their respective needs and their effectiveness to their needs and the Hotel will not be responsible in this regard.

  1. Any illegal, ineffective, incomplete or fraudulent reservation or payment, attributed to the guest, will result in the cancelation of booking at the customer’s expense, without prejudice to any applicable legal action.

41.The photos on the website are not representative. Although the images provided are more accurate as possible of the view of the facilities, variations in the available hosting services may occur, mainly due to furniture changes or renovations. The guest is not entitled to complaints in this regard.

42.The hotel is not responsible for non-compliance or inadequate fulfillment of the reservation in cases of other compelling reasons ,third party actions, actions by the client or partners, such as unavailability of the Internet network, inaccessibility of the website, hacking  or in cases of prior payment not authorized by the bank.

43. The hotel is not responsible to the customer in case of non-performance of their obligations due to a force majeure event. Force majeure or unforeseeable circumstances are those generally recognized by Brazilian law.


Políticas y Regulaciones

Política del Alojamiento

Reserva y confirmación

1. Las reservas se pueden hacer online, directamente en el website del Hotel Pousada Pinheiros do Caracol (www.pousadapinheirosdocaracol.com.br),en sitios de terceros,  por teléfono o vía WhatsApp.

  1. El cliente, cuando realiza una reserva en el Hotel, independientemente del canal (internet o teléfono), acepta y está de acuerdo con estas Políticas Generales que establecen los términos de la prestación de servicios del Hotel , desde la reserva hasta el alojamiento, como también define las normas recíprocas..
  2. Toda reserva realizada por el cliente de manera online está sujeta a confirmación por correo electrónico, que contendrá un resumen de los servicios disponibles, dirección del hotel, fecha de reserva, nombre del huésped y la copia de los términos y condiciones. En el caso de reservas realizadas por teléfono o WhatsApp, el huésped deberá solicitar por correo electrónico, si lo desea, el envío de la confirmación de la reserva.
  3. Para solicitar una reserva, el cliente debe proporcionar los datos de la tarjeta de crédito o realizar el pago de una estadía, mediante depósito bancario, aceptando así las reglas de cancelamiento y de no presentación (no-show) en el Hotel.
  4. En el caso de la reserva realizada por el depósito bancario, el cliente deberá enviar el comprobante de pago al Hotel durante las siguientes 48 horas, luego de ésta haberse realizado, de lo contrario, no se procederá a la confirmación de la reserva. Esta forma de pago solo será aceptada si el período entre el día de la solicitud de reserva y el día del check-in no es menor a 72 horas.

Diárias

6. Las tarifas diarias comienzan a las 13:00 y terminan a las 12:00.

  1. El apartamento debe quedar libre antes de las 12:00 del último día de la estadía. El incumplimiento de esta regla resultará en un cargo diario adicional.

Check-in y Pago

8. El huésped deberá presentarse en la recepción del Hotel y realizar el check in.Debido a los requisitos de la Portaria 177 de 13 de Setembro de 2011 del MTur (Ministerio de Turismo),para realizar el check in es necesario que el huésped complete el Formulario de Registro Nacional de Huésped (FNRH) con los siguientes datos: nombre completo, CPF (pasaporte en caso de extranjeros), documento de identidad, domicilio completo, teléfono con prefijo nacional y correo electrónico.

  1. El hotel no permite la entrada anticipada de huéspedes. Por favor, informe la hora estimada de llegada al Hotel, en un campo específico en el website, o informe en la recepción.
  2. El pago de la reserva debe realizarse en el momento del check-in .
  3. El Hotel acepta el pago de tarifas y gastos diarios mediante pago en efectivo, tarjeta de crédito Visa y Mastercard en la cual el huésped debe figurar como titular.

12..No se aceptarán pagos con tarjeta de crédito con la propiedad en el nombre de alguien que no sea el huésped.

13.Cuando se realiza el check out del huésped, se cobrarán valores excedentes por el consumo de productos durante la estadía en el Hotel. 

Huéspedes menores de 18 años

14. Si el(los) menor(es) de los 18 años van acompañados únicamente de un tutor, distinto de los padres, será necesario presentar, en el momento del check-in, un documento de autorización para el alojamiento del menor, por escrito y firmado por los padres, con firma notariada.

  1. A todos los menores de 18 años se les solicitará, al momento del check-in, un documento con foto que confirme su identidad y afiliación, incluso si están acompañados por sus padres.
  2. De conformidad con el Estatuto de la Niñez y la Adolescencia, no se autoriza el alojamiento de niños menores de 18 años sin la compañía de sus padres o tutores.

Cancelación de la reserva y no presentación (no show)

17. Si es necesario cancelar o cambiar la fecha de la reserva, el huésped debe informar al hotel por escrito. En un plazo de 24 horas el personal del Hotel responderá a la solicitud del cliente. No se aceptarán solicitudes de cancelación o cambio realizadas por teléfono.

18.Las reservas realizadas a través de sitio asociados, las solicitudes de cancelación o cambio de fecha de reserva deben realizarse directamente en el sitio responsable de la reserva, atentos a los procedimientos específicos ,a cambia de la fecha y disponibilidad de habitaciones.

  1. La cancelación de la reserva puede ser realizada por el cliente hasta 7 días (siete días) antes de la fecha inicial de la reserva, sin ningún costo adicional para el cliente.
  2. La cancelación realizada por el huésped después del plazo de 7 días antes de la fecha inicial de la reserva, estará sujeta al pago correspondiente a una noche, la cual será debitada al titular de la tarjeta de crédito indicada por el huésped en el momento de la reserva.

21.Se cobrará el pago de una multa correspondiente a una tarifa diaria por la no presentación (no show) del huésped el día inicial de la reserva. La multa por no presentarse se cargará al titular de la tarjeta de crédito indicada por el cliente en el momento de la reserva.

22.No presentación configura un (no show) y cuando el cliente no realiza una comprobación (check-in) en el hotel hasta las 23:59 horas del primer día de la reserva, se impone una multa y la cancelación de la reserva.

23.La reserva se cancelará automáticamente si el huésped no se presenta hasta las 7 pm y no informa al hotel que llegará después de esta hora.

Cancelamento da reserva Online: O planejamento com antecedência é fundamental para realizar uma viagem bem-sucedida e evitar gastos desnecessários, pois permite cotar o valor da diária nos hotéis da região. Diante da busca para encontrar um hotel bom, com preço acessível e bem localizado, passamos muitas horas pesquisando preços na internet. Ao encontrar o hotel desejado e contratar o serviço de hospedagem com aquela condição ideal, você está assumindo um compromisso ao proceder à efetivação da reserva através do pagamento antecipado. Ao desistir da reserva, receberá de volta seu dinheiro de maneira integral. É o chamado direito de arrependimento, assegurado pelo Código de Defesa do Consumidor (Lei n. 8.078/90), no artigo 49.O Código Brasileiro de Defesa do Consumidor (CDC) é o ordenamento jurídico brasileiro, que visa disciplinar as relações e as responsabilidades entre o prestador de serviços e o consumidor. Segundo informações obtidas junto a Assessoria de Imprensa do PROCON-SP, o artigo 49 do Código de Defesa do Consumidor (Lei 8.078/90) prevê que, no caso de contratações feitas fora do estabelecimento comercial, o consumidor pode pedir o cancelamento do serviço dentro do prazo de sete dias. A empresa deve devolver os valores pagos integralmente. Esse prazo vale somente para contratações feitas fora do estabelecimento comercial.

Online booking cancellation: Planning in advance is essential to make a successful trip and avoid unnecessary expenses, as it allows you to find daily rates for hotels in the region. To find a good, affordable and well-located hotel, we spent many hours researching prices on the internet. When you find the desired hotel and book the accommodation service with that ideal condition, you are making a commitment  when you proceed with advance payment. When you cancel your reservation, you will receive your money back in full. It is the so-called right of repentance, guaranteed by the Consumer Protection Code (Law No. 8,078 / 90), in article 49. The Brazilian Consumer Protection Code (CDC) is the Brazilian legal system, which aims to discipline relations and responsibilities between the service provider and the consumer. According to information obtained from the PROCON-SP Press Office, Article 49 of the Consumer Protection Code (Law 8,078 / 90) provides that, in the case of contracts made outside the commercial establishment, the consumer may request the cancellation of the service within seven days. The company must return the amounts paid in full. This deadline applies only to contracts made outside the commercial establishment.

Cancelación de reserva online: Planear con anticipación es fundamental para realizar un viaje exitoso y evitar gastos innecesarios, ya que permite cotizar la tarifa diaria en los hoteles de la región. Ante la búsqueda de un hotel bueno, accesible y bien ubicado, pasamos muchas horas investigando precios en Internet. Cuando encuentra el hotel deseado y contrata el servicio de alojamiento con esa condición ideal, se está comprometiendo a proceder con la reserva mediante el pago anticipado.Cuando cancele su reserva, recibirá su dinero en su totalidad. Es el llamado derecho al arrepentimiento, garantizado por el Código de Protección al Consumidor (Ley N ° 8.078 / 90), en su artículo 49. El Código de Protección al Consumidor Brasileño (CDC) es el sistema legal brasileño, que tiene como objetivo disciplinar las relaciones y responsabilidades entre el proveedor de servicios y el consumidor. Según información obtenida de la asesoría de prensa de PROCON-SP, el artículo 49 del Código de Protección al Consumidor (Ley 8.078 / 90) establece que, en el caso de contratos realizados fuera del establecimiento comercial, el consumidor puede solicitar la cancelación del servicio dentro de siete días. La empresa debe devolver el monto pagado completamente. Este plazo se aplica únicamente a los contratos realizados fuera del establecimiento comercial.

Cancelamento reservas no balcão:  Contratações feitas no balcão (ou na agência de turismo), os cancelamentos feitos a pedido do consumidor, devem ser comunicados por escrito, com a maior antecedência possível mínimo de sete dias, a agência ou o consumidor tentar negociar com o hotel (ou agência) uma alternativa para a questão: a substituição por outro participante, nas mesmas condições; a participação em programas futuros ou qualquer outro tipo de entendimento que satisfaça as partes.

Canceling reservations at the counter:For contracts made at the counter (or at the travel agency), cancellations made at the consumer’s request, must be communicated in written form, with the minimum possible advance of seven days. The agency or the consumer tries to negotiate with the hotel (or agency) an alternative to the question: replacement by another participant  under the same conditions; participation in future programs or any other type of understanding that satisfies the parties.

Cancelar reservas en el mostrador: Contrataciones realizadas en mostrador (o en la agencia de viajes), cancelaciones realizadas a solicitud del consumidor, deben ser comunicadas por escrito, con la mínima anticipación posible de siete días, la agencia o el consumidor intenta negociar con el hotel (o agencia) una alternativa a la pregunta: sustitución por otro participante, en las mismas condiciones; participación en programas futuros o cualquier otro tipo de entendimiento que satisfaga a las partes.

Modificación de la reserva

24. El cambio de fechas en la reserva estará condicionado a la disponibilidad de la habitación. La solicitud debe realizarse dentro de las 48 horas anteriores al día inicial de la reserva, de lo contrario se deberá abonar el pago de una multa equivalente a una noche, que se debitará del titular de la tarjeta de crédito indicado en el momento de la reserva

  1. El cambio en el tipo de habitación (simple, doble y triple) estará sujeto a disponibilidad y pago de cualquier diferencia en el valor de la habitación. Las solicitudes deben cumplir con los plazos establecidos en la regla anterior.
  2. En caso de interrupción de la estancia, el huésped deberá comunicar al sitio asociado su solicitud y el mismo le informará de los reembolsos. Si el cliente ha hecho la reserva directamente con el hotel, tiene que asistir a la recepción y solicitar la interrupción de la estancia, el reembolso se realiza de acuerdo a las reglas establecidas en los artículos 17 y 18.

Reserva garantizada

27. El huésped podrá garantizar la reserva, sin riesgo de cancelación, mediante el pago anticipado de los valores totales por medio de deposito bancario. En este caso, no se adeuda el reembolso de las tarifas diarias no utilizadas por el huésped, ni generará crédito que pueda ser compensado con otros gastos incurridos en el Hotel.

  1. La reserva garantizada será confirmada después de el envío del comprobante deposito debidamente identificado por el huésped.

29.Las mismas reglas de cancelación de reserva establecidas en los puntos 17 y 18 se aplicarán a la reserva garantizada.

Servicios  y valores

30. Los precios de las habitaciones será determinada por el periodo de utilización , la fecha y en número de ocupantes.

31.Los niños que se alojen con sus padres hasta los 06 (seis) años de edad están exentos del pago de la tarifa diaria.

  1. La tarifa diaria incluye alojamiento, servicio de limpieza diario de los apartamentos, servicios de recepción, desayuno y aparcamiento.

33.Los precios de los servicios no incluidos en la tarifa diaria, como lavandería, teléfono, servicio de habitaciones, entre otros, estarán disponibles en forma impresa en el apartamento y en la recepción para consulta. También en la web del Hotel se enumeran todos los servicios y productos que ofrece el Hotel.

  1. La tarifa de la habitación individual es para un solo huésped y el Hotel no ofrece cama extra para este tipo de habitación.

Privacidad y cesión de derechos de imagen

35. Todos los huéspedes y sus invitados, en este acto, ceden todos los derechos de imagen del Hotel, resultado de la captura de imagen por el sistema de seguridad interno durante la estadía. Estas imágenes no serán cedidas a terceros, salvo que así lo determinen las autoridades policiales o por orden judicial.

36.El huésped acepta y se compromete a utilizar la habitación dentro de los buenos estándares y costumbres. Cualquier comportamiento contrario a las buenas costumbres y al orden público provocará que el personal del Hotel solicite al huésped que abandone el establecimiento sin derecho a compensación o devolución alguna.

Seguridad del huésped

37. Para la seguridad física de los huéspedes, el Hotel cuenta con un circuito de TV interno, monitoreando los pasillos, recepción, sala de estar y otras áreas públicas

38.Respetando la privacidad de los demás huéspedes y la seguridad del Hotel, solo se permitirá el ingreso de visitantes e invitados con la debida autorización y registro en Recepción, siempre y cuando se respete el límite de ocupación de la habitación.

Responsabilidades

39. El huésped es el único responsable por elegir los servicios y su respectiva respectiva adecuación a sus necesidades y el Hotel no será responsable al respecto.

  1. Todo pago de reserva ilegal, ineficaz, incompleto o fraudulento por causas imputadas al huésped, dará lugar a la cancelación de la reserva a cargo del cliente, sin perjuicio de cualquier acción legal pertinente.
  2. Las fotografías presentadas en el sitio son sólo para fines ilustrativos. Aunque las fotografías reproducidas proporcionan la vista más exacta posible de las instalaciones, puede ocurrir variaciones en los servicios de alojamiento disponibles en el momento, principalmente debido a cambios de mobiliario o reformas. Y no hay derecho a quejas a este respecto.

42.La Pousada no se responsabiliza por el incumplimiento o cumpliminet inadecuado de la reserva en casos de fuerza mayor, acciones de terceros, acciones del cliente o sus socios, tales como indisponibilidad de la red de Internet, inaccesibilidad del sitio, invasión o virus, o en casos de pago previo no autorizado por el banco del pagador.

43. La Pousada no es responsable ante el cliente en caso de incumplimiento de sus obligaciones debido a un evento de fuerza mayor. Serán considerados como fuerza mayor o caso accidental reconocidos por la legislación brasileña .


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